søndag 27. oktober 2013

Med skrekkblandet fryd !

Det er med skreddblandet fryd jeg endelig har tatt mot til meg ! I dag skal det syes og klippes ! I over 2 måneder har disse herlige 2 små kofter til barnebarnet blitt liggende...... Jeg skjønte ikke at det var skrekk - jeg hadde så mange andre gode unnskyldninger ! Jeg skal nemlig klippe i det jeg har strikket ! I mange år har jeg valgt å strikke ikke-klippe-strikktøy - men så kastet jeg meg ut i det.

Jeg har sågar prøvd å få min mor til å gjøre det - og jeg er 47 år altså !




Men nå måtte det skje ! Barnebarnet er jo i ferd med å vokse fra klærne ! Setesdalskofte og Villsauene fra Runde må jo bli brukt.

Men nå er det overvunnet - tråden er tredd og jeg har sydd !



Og litt kaos på en søndagsmorgen må man regne med.



Setesdalskofta er sydd og klippet og ingenting har raknet - jeg er så stolt ! Nå skal det strikket kanter og hette på - slik Athen lille familien kan få dette med seg uti utanriks de returnerer tl Oslo.




Sauejakka er nå sydd og ligger klar for klipping - og til oppfordring - denne jakka er kjempemorsom å strikke ! Takk til http://pinnehobby.blogspot.no for en herlig oppskrift !



Siden jeg er født lat byttet jeg ikke farge på tråden - så det ble rødt her også - men da så jeg veldig klart hvor jeg skulle sy da !

Da får dere følge med fortsettelsen - til 2 ferdige kofter !

Enjoy !

Love Lise

- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar