onsdag 19. desember 2012

Venter på solsnu !

Da er det kun kort tid til solen snur - alt blir igjen lysere og forventningene til lengre dager er til å ta og føle på ! Så da er det om å gjøre å velge å være tilstede - tilstede slik at man ikke går glipp av akkurat det ! Ikke hele tiden bruke øyeblikket til å planlegge neste øyeblikk - men rett og slett la noe tid være ØYEBLIKKSTID ! Det er da man kan kjenne på lykkefølelsen - som er så flyktig - at om man ikke er tilstede så er det ikke sikkert man får den med seg !

Og siden jeg er så heldig at jeg snart skal bli mormor for første gang - så reflekterer man over denslags - også selvsagt helt praktiske saker som alle de plagene som man gleder seg til å strikke.

Mange av sakene er allerede sendt til blivende mamma innpakket som julekalendergaver - noe jeg vet de har satt pris på - men noe er fremdeles i heimen.
Som denne lille fine saken





Fra heftet Lanett Baby 1214 har jeg strikket denne vesten - i den nydelige gråfargen





En blanding av vrangbord strikk og patentstrikk - lett og strikke også litt lenger tid å montere.....





Men nå gjenstår kun å strikke rundt halsen og åpningen - men igjen har jeg selvsagt så mange interessante prosjekter som ligger i kurven og må Strikkes på innimellom - alt til sin tid :)

Nå er det kveld - det skal høres på Herreavdelingens juleverksted og Strikkes og bakes litt !

Enjoy life ! Love - Lise


Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Oj, så hyggelige nyheter da, Lise !! Gratulerer :-) Da har du mye fint å strikke på fremover :-)

    Anita her forresten. Kreativ Stil gikk i styrtdøden, men jeg har fått nesetippen over skjermen igjen, såvidt.

    Jeg teller også timer til sola snur, nå!!

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre fra deg - ante meg at det var deg :) vi sees plutselig ute i havet !

    SvarSlett